24 października 2012

Kilka pytań i kilka odpowiedzi: po wtorkowej kolejce LM.



Przedstawiamy pierwszy artykuł z cyklu: „Kilka pytań i kilka odpowiedzi“.

Dzisiejszy tekst jest całkowicie poświęcony temu, co działo się we wtorek na europejskich boiskach.
Postanowiliśmy zadać sobie kilka pytań i znaleźć na nie równie interesujące odpowiedzi.
Zapraszamy do lektury!
  


  •            Chelsea to drużyna gotowa do obrony tytuły Ligi Mistrzów? 

Dzisiejszy mecz pokazał, że podopieczni Roberto Di Matteo to nadal tworzący się zespół. Po beznadziejnym spotkaniu ulegli Szachtarowi, który już od kilku lat ma wykrystalizowany skład. Chelsea natomiast cały czas się zgrywa. Wiele czasu minie, nim Oscar, Hazard i Mata znajdą wspólny język. A z Torresem prawdopodobnie nie zrozumieją się nigdy. Każdy kibic już od dawna wie, że The Blues musi kupić skutecznego napastnika. Skuteczniejszego od króla strzelców EURO 2012. O dziwo, to właśnie drużyna Romana Abramowicza cały czas jest liderem Premier League. Być może przegrany pojedynek z ukraińskim klubem o mocarstwowych ambicjach był tylko drobnym wyjątkiem od reguły.

  •          Czy Valencia kryzys ma już za sobą?

Najprawdopodobniej nie. Dzisiejszy mecz wygrany został między innymi dzięki Roberto Soldado i słabemu rywalowi. W La liga może być niekoniecznie łatwo, ale na szczęście do zespołu powracają po długich kontuzjach Ever Banega (ten, którego stopę przejechał samochód żony) i Sergio Canales. Być może niezbędna będzie zmiana trenera. Kibice Valencii bardzo chętnie by zobaczyli na ławce rezerwowych „Nietoperzy“ Rafę Beniteza. A dobre wyniki klubu mogą przyciągnąć wielu kibiców na stadion Nuevo Mestalla, który niedługo zostanie ukończony. Roberto Soldado potrafi zrobić różnicę. Tylko najwięksi wróżbici potrafią powiedzieć nam, czemu Del Bosque nie powołał go do kadry Hiszpanii na EURO 2012.

  •           Czy zamiana Edena Hazarda na Salomona Kalou była dla Lille dobrym interesem?

Jest to jeden z najbardziej beznadziejnych interesów, o jakich słyszałem. Iworyjczyk gra coraz gorzej, nie notuje bramek i asyst. W każdym kolejnym meczu gra coraz krócej. Dużo lepszym kreatorem gry był Joe Cole, ale on wrócił na wyspy brytyjskie. Taaak, to ten Joe Cole, który kiedyś grał w Chelsea z numerem 10, a wszyscy po dziś dzień zachwycają się jego nietypowymi wrzutkami na youtubie.

  •          Jak radzi sobie obrona FC Barcelony?

W obronie - Nie za dobrze, chociaż sztab szkoleniowy dostrzegł ten poważny problem i obok Mascherano wystawił dzisiaj Bartrę. Kolejny mecz zakończył się utratą bramki i kto wie, czy w zimie Duma Katalonii nie będzie zmuszona do zakupu środkowego obrońcy. W kuluarach od dawna mówi się o Davidzie Luizie z Chelsea. Tylko czym by go mieli przekonać do opuszczenia klubu ze stadionu Stamford Bridge?
W ataku - Coraz lepiej. Jordi Alba coraz bardziej przypomina Daniego Alvesa ze swoich najlepszych lat. Strzela bramki, tworzy sytuacje strzeleckie, asystuje, wrzuca, odbiera, rozgrywa. Ten wychowanek FC Barcelony jest coraz lepszy! 
  •           Jak zmieścić tylu napastników w kadrze Manchesteru United bez doprowadzenia do jakiejś poważnej kłótni?

Rozwiązanie opracował Sir Alex Ferguson. Wystawił w ataku Rooneya, Hernandeza i Van Persiego. Nie pomylił się, bowiem „Chicharito“ strzelił dwa gole. Szkoda, że pozbyto się Owena i Berbatova. Być może dzięki wystawieniu pięciu napastników, Czerwone Diabły by strzeliły więcej bramek. Żarty żartami, ale Sir Alex Ferguson cały czas szuka optymalnych ustawień taktycznych. Wzór do naśladowania. I widzieliście kiedykolwiek, żeby Manchester United grał "Na Chaos" ?
Sir Alex to dopiero musi mieć kontakty. Nie jest Anglikiem, nie był wielkim piłkarzem (w kadrze zaliczył tylko epizod), a legitymuje się tytułem szlacheckim.


  •           Co się zmieniło w Bradze od czasu dwumeczu z Lechem Poznań?

Bardzo dużo, zespół ten występuje w Lidze Mistrzów. Natomiast doświadczony Alan, który wtedy był rezerwowym, strzelił dzisiaj dwa gole Manchesterowi United.
A co słychać w ekipie ze stadionu przy ulicy Bułgarskiej w Poznaniu? Niedawno podpisali kontrakt z Piotrem Reissem, a najlepszym snajperem jest Bartosz Ślusarski, który w sezonie 2006/7 grywał w U.D. Leira i zdobył tam siedem goli w 24 meczach. A co słychać w U.D. Leira? Aktualnie ten klub występuje w trzeciej lidze portugalskiej. Niektórzy osiągają progres, niektórzy regres. 

  •             Czy Juventus ma szanse na triumf w LM?

Tak. Szansę ma nawet AC Milan. Ale wszystko wygląda na to, że zawodnicy z Turynu w tym sezonie będą chcieli po raz kolejny zdobyć mistrzostwo Włoch. Dawno w Italii nie było takiego słabego Interu, tak beznadziejnego Milanu. Juve w Serie A w tym sezonie nadal jest niepokonane.

  •  Czy Łukasz Załuska zostanie niedługo pierwszym bramkarzem Celticu?

Fraser Foster od dłuższego czasu jest pewniakiem do bluzy z numerem jeden. Liczący dwa metry plus jeden centymetr wzorstu golkiper rozegrał dzisiaj kolejne w miarę udane spotkanie w LM. A kiedy ostatnio Załuska rozegrał w miarę udane spotkanie? Bardziej się martwię o dyspozycję Berama Kayala, który ostatnio gra słabo i nie łapie się do pierwszego składu Celticu. Początek miał znakomity, a teraz znaczenie obniżył loty. Syndrom Maora Meliksona?
  •  Czy Adu z FC Nordsjaelland to ten sam Adu, który grał w reprezentacji USA?

Nieeee. Do Danii to jeszcze Freddy Adu nie zawitał (być może planuje taki ruch transferowy). Enoch Adu jest nową wersją tego, którego nową wersją podobno jest Albert Bruce (piłkarz Legii). Michaela Essiena. Modelowego defensywnego pomocnika z połowy pierwszego dziesięciolecia lat dwutysięcznych, a aktualnie bocznego obrońcy Realu Madryt. Enoch Adu jest 22letnim Ghańczykiem i od dwóch lat występuje z powodzeniem w Danii.
Freddy Adu ostatnio występował w takich zespołach, jak: Benfica, AS Monaco, Beleneses, Aris, Caykur Rizespor (występuje tam Uche Kalu, który jednak nie jest tym Kalu Uche znanym nam z występów w Wiśle), a aktualnie reprezentuje barwy Philadelphia Union. I idzie mu tam raczej przeciętnie. 7 bramek w 35 meczach MLS to raczej średni bilans.


  • Czy Spartak Moskwa ma szanse na wyjście z grupy?

Jak najbardziej. Zespół z takim gigantycznym budżetem nie powinien mieć problemów z osiągnięciem zamierzonego celu. Trener Unai Emery ma do dyspozycji wielu miedzynarodowej klasy gwiazd. Znany ze swojego rotacyjnego systemu szkoleniowiec, dzisiaj także posadził kilku wybitnych piłkarzy na ławce rezerwowych. Co ciekawe, w Spartaku gra Jose Jurado (ten, który dotrzymywał Raulowi towarzystwa w zeszłym sezonie w składzie Schalke). Jose Jurado to także produkt akademii piłkarskiej Realu Madryt. W barwach „Królewskich“ na boisku pojawił się trzy razy.
  •  Dlaczego zawodzi turecki Dream Team z Galatasaray?

Na pewno zawodzi przygotowanie psychiczne. Klasyką jest wysoka liczba żółtych kartek zgromadzona przez zawodników ze Stambułu. Sam Muslera w bramce i Eboue na prawej obronie nie wystarczą do skutecznej obrony na poziomie LM. Pomysły trenera Fatiha Terima po raz kolejny zaskakują. Albert Riera na lewej obronie, Hamit Altintop na rozegraniu, Cris oraz Sabri Sarioglu i Hakan Balta na ławce rezerwowych. Dzisiejszy remis nie przekreśla jednak szans tej drużynie. Na pewno jednak wszyscy oczekują od tych zawodników mistrzostwa Turcji i taki jest cel nadrzędny.


  • Dlaczego mieliśmy ostatnio na naszym blogu problemy techniczne?
Odpowiedź jest prosta: nasz blog dopiero powstaje i nadal szukamy odpowiednich rozwiązań. Dlatego prosimy o wyrozumiałość i zapraszamy do lektury naszych tekstów!



Zdjęcie z albumu Jordiego Alby, wychowanka FC Barcelony. fot. media3fcbarcelona.com

11 komentarze:

bardzo fajny tekst, pozdrawiam serdecznie

To najbardziej zajebisty tekst, o jakim słyszałem i jaki czytałem!

pozdrawiam, Żordi Albes

BOŻE ŻORDI ALBES NA NASZYM BLOGU!!!


JESZCZE TYLKO KBFASHION I MOGĘ UMRZEĆ.

Ostatni raz chciałem sprowadzić Żordiego Albesa do Polski w 1979! Polecił mi go Włodek Lubański, ale był za tani więc kupilismy kilka gwiazd z afrykańskiej ligi mistrzów, które zostały mi polecone przez działacza SLD który pragnie zachować anonimowość i nie wyjawię jego nazwiska.

J.W.

a ja chcialbym poczytac na waszym blogu o modzie.

pozdrawiam,
RADOMATU

Słuchajcie... jest czwartek, 1 w nocy, księżyc świeci w oczy... pogoda po prostu nie nadaje się w żaden sposób, do pisania na blogu o piłce nożnej. Zresztą, komu by się chciało? Mi nie.

Piotruś Ćwielong.

a ja natomiast chciałbym powiedzieć, że mam kontakty i chciałbym o tym trochę opowiedzieć. Ponieważ jak wiecie, jestem bardzo zabawny chłopak i mam kontakty. Bo mam kontakty i dlatego chciałbym, żebyście przeprowadzili ze mną wywiad. Bo mało kto ma takie kontakty, jakie mam ja. Kiedy chcę, dzwonie do Ligue 1, dzwonię do Premier League, do Żordi Albesa też dzwonię bo to moj kolega z Mielna. Człowiek z takimi kontaktami jak ja, ma wiele kontaktów. No i znam się na modzie. No bo wiecie, z moim poczuciem humoru, to jestem wybitnym sportowcem no i mam jeszcze obywatelstwo kraju. I jako że mam obywatelstwo innego kraju, to mam też komórkę w zagranicznej sieci. No także tam mam kontakty. Ja dzwonię do Luji Witon, ja dzwonię do Ralfa Laurena, ja dzwonię do Lakosta - a zresztą do lakosta nie dzwonię bo ostatnio mało kto w tych ubraniach chodzi. No wiecie, jak będę chciał tam zadzwonic, to zadzwonię. takie mam kontakty. także czekam na kontakt. bo wiecie, ja to jestem zabawny człowiek i mam kontakty. Bo jak wiecie- jestem wybitnym piłkarzem. i mam też obywatelstwo francuskie. I kiedyś sfaulowałem Zidana i on to pamięta i śmiejemy się z tej zabawnej sytuacji czasem. Bo jak wiecie, ja mam także i zagraniczne obywatelstwo i do każdego mogę też zadzwonić, bo mam kontakty.

pozdrawiam,
Piotrek

ostatnio pogoda nadawała się do gry w 1979

Piotrek, skończ pi######ć głupoty.

pozdrawiam.
Avram Grant

były menadżer Chelsea Londyn

Prześlij komentarz

Wszystkich czytelników komentujących Nasze artykuły, prosimy o podpisywanie się pod swoimi wypowiedziami, nie używania wulgaryzmów i o brak spamowania. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia wybranego - niestosownego - komentarza.

Redakcja.